aktivita místních

Několikrát jsme se sešli se sousedy žijícími v centru a na základě těchto schůzek vznikl  několikabodový požadavek adresovaný vedení města Český Krumlov. Plné znění a podpisový arch je k dispozici v obchodě Ateliér Konvalinková, Latrán 42 a další sousedé jej tam chodí podepisovat.

Toto je jeden z návrhů, jak vrátit život v centru turisticky přetíženého města do přijatelných mezí:

Povolení vjezdu
Je nutné vytvořit na webu městské policie aktivní formulář pro nahlášení povolení vjezdu (odpovídající současnému technologickému trendu a komunikaci).
Jestliže občan s trvalým pobytem v zóně zákazu vjezdu potřebuje získat povolení např. pro vozidlo řemeslníků (havárie domovních zařízení, případně rekonstrukce nemovitosti, dovoz nebo odvoz autem, na které nemá osobní povolení vjezdu apod.), musí být možnost interaktivním formulářem nahlásit jméno trvale bydlícího, adresu, den, případně hodiny od-do, důvod a SPZ použitého vozidla a zpětně dostat formou SMS číslo povolení, které přepošle firmě nebo řidiči vozidla jedoucího do zákazu vjezdu pro případnou kontrolu ze strany MP. Jedná se o moderní systém, jehož obdobu využívá např. hasičský sbor pro nahlašování pálení
a rozdělávání ohně v krajině.
Toto povolení vjezdu by mělo být pro občany žijící v zóně zákazu ZDARMA, neboť je potřeba jim v těchto případech zachovat stejná práva, jako mají občané mimo zónu zákazu vjezdu.

Noční klid
Zajištění klidu v centru města. Příslušníci městské policie, tzv. pochůzkáři, musí mnohem častěji kontrolovat v denních, ale především večerních a nočních hodinách i místa, kam se se služebními vozy nedostanou nebo jen výjimečně (Zámecké schody, Parkán, Kostelní ulice, Klášterní ulice, Formanská ulice, Náplavka, Hradební ulice, městský park, zámecká nádvoří atd.).

Hromadné zájezdy a skupiny
Většina hromadných zájezdů a návštěvníků Č. Krumlova se v centru pohybují tak, že je často nemožné se jim vyhnout nebo je v rámci úzkých uliček a schodišť minout. Průvodci – místní i z řad návštěvníků – musí svou skupinu neustále instruovat, že se musí při pohybu městem držet v rámci možností na pravé straně. Při svém výkladu musí průvodci skupinu situovat tak, aby bylo možné kolem nich volně projít, případně projet.

Kolečková zavazadla a kufry
Úplný zákaz (po vzoru italských Benátek), případně zákaz ve večerních a nočních hodinách používání (tažení) zavazadel s kolečky, která na historické dlažbě vytváří neúměrný hluk.

Rychlost vozů taxislužby ve městě
Některé vozy provozovatelů taxislužeb a „shuttle“ jezdí v pěší zóně často velmi rychle a tzv. nadoraz. Je to nepříjemné pro všechny, kdo se v pěší zóně pohybují. Je potřeba všem provozovatelům taxislužeb zdůraznit, že v pěší zóně je stanovený rychlostní limit, který je nutné dodržovat v denních i nočních hodinách, kdy je rychlá jízda po dlažebních kostkách velmi hlučná.